استادی پرمیت کانادا

۳ بازديد

استادی پرمیت کانادا

 

تمام افراد غیر کانادایی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، علاوه بر اخذ ویزای تحصیلی کانادا، نیازمند دریافت مجوز برای تحصیل در کانادا هستند. این اجازه در قالب سندی به ‌عنوان استادی پرمیت کانادا (study permit) صادر می‌شود و به فرد این اجازه را می‌دهد که به ‌عنوان دانشجو در کانادا سکونت داشته باشد و به تحصیل در کانادا بپردازد.

با داشتن استادی پرمیت کانادا، متقاضی مجاز به تحصیل در کانادا است. بر روی برگه استادی پرمیت کانادا، قوانین کلی تحصیل در کانادا نوشته شده که باید با دقت آن را مرور و اجرا کنید.

 

استادی پرمیت کانادا چیست؟

 

استادی پرمیت کانادا به معنای مجوز تحصیل در کانادا برای دوره های بیشتر از 6 ماه است که باید استادی پرمیت کانادا را اخذ نمایید. Study Permit مجوزی است که در هنگام ورود دانشجو در کانادا برای او صادر می‌شود.

استادی پرمیت کانادا مدرکی است که برای افراد صادر می‌شود تا در موسسات آموزشی تعیین شده در کانادا تحصیل کنند. اکثر متقاضیان برای تحصیل در کانادا به مجوز تحصیل در کانادا نیاز دارند.

 

 

برای اخذ استادی پرمیت کانادا از کجا شروع کنیم؟

 

درخواست استادی پرمیت کانادا به ‌صورت آنلاین صورت می گیرد، لازمه‌ دریافت این مدرک دریافت پذیرش از دانشگاه های معتبر کانادا است. استادی پرمیت کانادا شامل اطلاعات و جزئیاتی از هدف مهاجرت به کانادا، مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی، بازه‌ زمانی تحصیل و محدودیت شخص برای کار و فعالیت در کانادا است که تمامی این موارد باید در هنگام درخواست استادی پرمیت کانادا، توسط متقاضی به ‌درستی پاسخ داده شوند. به‌ طور کلی، قبل از مهاجرت به کانادا، باید برای پذیرش استادی پرمیت کانادا، اقدام کنید.

 

 

 

تفاوت استادی پرمیت کانادا با ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

 

در واقع ویزای کانادا لیبلی است که بر روی پاسپورت شما می‌خورد و اجازه ورود به خاک کانادا را به شما می‌دهد. اما استادی پرمیت کانادا برگه ای است که در خاک کانادا صادر می‌شود و اجازه تحصیل در کانادا را به شما می‌دهد. 

 

 

مدت زمان اعتبار استادی پرمیت کانادا

استادی پرمیت کانادا معمولا به اندازه طول دوره تحصیل در کانادا، به علاوه ۹۰ روز بیشتر صادر می‌شود.

اگر پاسپورت شما قبل از تاریخ اتمام تحصیل منقضی ‌شود، اداره مهاجرت کانادا، استادی پرمیت کانادا را تا تاریخ انقضای پاسپورت صادر می‌کند. در چنین شرایطی، پس از مهاجرت به کانادا و قبل از انقضای استادی پرمیت کانادا باید برای تمدید آن اقدام کنید که مستلزم زمان و پرداخت هزینه دوباره آن است.

 

مدارک لازم برای اخذ استادی پرمیت کانادا

 

  • مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات و ترجمه آن
  • نامه اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا
  • مدارک شناسایی و پاسپورت معتبر کانادا
  • استادی پرمیت کانادا
  • یک قطعه عکس مناسب پاسپورت کانادا
  • گواهی تمکن مالی کافی
  • مدرک گردش حساب (حداقل برای ۴ ماه گذاشته)
  • رسید پرداخت شهریه و اجاره خانه در کانادا
  • انگیزه ‌نامه
  • توصیه نامه

 

مراحل اخذ استادی پرمیت کانادا

 

طبق اعلام سایت Canada.ca پذیرش استادی پرمیت کانادا معمولا 20 روز کاری به‌‌ طول خواهد انجامید؛ با این حال زمان انجام این روند، بر اساس محل زندگی فرد، ممکن است متغیر باشد.

پس از بارگذاری مدارک، نوبت به تایید هویت (چهره و انگشت نگاری) در بیومتریک کانادا است؛ برای این منظور باید زمان آن را از قبل رزرو کرده و در موعد مقرر انجام دهید تا پردازش استادی پرمیت کانادا بدون تأخیر صورت پذیرد.

پس از این مراحل درخواست شخص متقاضی پردازش می‌شود و درصورت ناقص بودن مدارک، سندهای لازمه خواسته می‌شود.

 

ریجکت شدن درخواست استادی پرمیت کانادا

 

در صورت ریجکتی استادی پرمیت کانادا، دلایل عدم پذیرش ارسال می‌شود که ممکن است به‌ خاطر مواردی همچون عدم تمکن مالی باشد که باید مدارک کافی را ارائه نمایید. همچنین ممکن است درخواست شود تا معاینه پزشکی و یا گواهی عدم سوء‌پیشینه را ارسال کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.