بیرمنگام انگلستان

۰ بازديد

بیرمنگام دومین شهر بزرگ انگلستان است، شهری با معماری مدرن و زیبا، ایده های ناب که همگی از جاذبه های بیرمنگام به حساب می آید، سطح بالای زندگی، افراد بسیاری را به سمت خود جذب می نماید. جالب است بدانید که حدود ۴۰ درصد از جواهرات بریتانیا در یکی از محله‌های معروف بیرمنگام به نام جولری کوارتر ساخته می‌شود. این منطقه تاریخی محل مناسبی برای مشاهده کارگاه‌های ساخت جواهر و خرید بی‌واسطه و یا دادن سفارش ساخت جواهرات است. بیرمنگام پس از لندن بزرگ ترین شهر انگلیس است. در این شهر می توانید جاذبه های گردشگری و تفریحی زیادی را در کنار فعالیت های صنعتی مشاهده نمایید. یکی از ویژگی های بیرمنگام حضور پر تعداد مهاجران در این شهر است. از لحاظ آب و هوا، بیرمنگام را می توان در دسته آب و هوای اقیانوسی قرار داد. میزان بارش در این شهر بسیار بالاست.

شهر بیرمنگام انگلیس یکی از شهرهای مسلمان نشین کشور انگلیس است و اکثر ساکنانش را مهاجران تشکیل می دهند. قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان، داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم انداز نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند.

شهر بیرمنگام، از لحاظ جغرافیایی در ناحیه میدلند غربی انگلستان است و بعد از شهر لندن پرجمعیت ترین شهر بریتانیا به شمار می رود. 

شهر بیرمنگام کجاست؟

بیرمنگام در میدلند غربی در کشور انگلیس واقع شده و مساحتی حدود ۱۰۳ کیلومتر مربع دارد، جمعیت این شهر نزدیک به 2 میلیون نفر تخمین زده شده است. برای سفر توریستی به این شهر می توان گفت که فصل بهار بهترین زمان ممکن است. بیرمنگام در تابستان شلوغ تر می شود و هزینه ها گران تر تمام می شود. در این شهر، شاهد بارش برف زیاد نخواهیم بود.

آب و هوای بیرمنگام انگلیس

آب‌وهوای بیرمنگام انگلستان گرم و معتدل است. میزان بارندگی در این شهر حتی در کم بارش ترین ماه سال قابل‌توجه است. در سامانه طبقه ‌بندی اقلیمی کوپن گایگر آب ‌و هوای بیرمنگام اقیانوسی طبقه ‌بندی‌ شده است. متوسط ​​دما در اینجا 9/2 درجه سانتی‌گراد است. میانگین بارش در اینجا به ۷۰۵ میلی‌متر می رسد.

شهر بیرمنگام، مانند دیگر شهرهایی که در انگلستان دارای آب و هوای معتدل و مرطوب می باشد. بهترین زمان برای سفر به این شهر بین ماه های فروردین تا خرداد است و هوا در این بازه زمانی بسیار مطبوع و دلپذیر می باشد. در تابستان این شهر بسیار شلوغ می شود و هزینه های زندگی در بیرمنگام به مراتب بالا می رود.

اقتصاد بیرمنگام انگلیس

بیرمنگام در بریتانیا بزرگ‌ترین مرکز در زمینه اشتغال در بخش دولتی، آموزش و سلامت است. و بعد از لیدز دومین مرکز در خارج از لندن در زمینه اشتغال در بخش خدمات و خدمات مالی محسوب می شود. این شهر از سوی شبکه تحقیقات جهان و جهانی‌سازی (Globalization and World Cities Research Network)، به‌عنوان یک شهر بتای جهانی معرفی شد و پس از لندن و منچستر رتبه سوم کشور را به دست آورد، و اقتصاد آن دومین اقتصاد بزرگ انگلیس است.

شهر بیرمنگام یکی از متمرکزترین شهرها از لحاظ شغلی در انگلیس است. اقتصاد بیرمنگام بر پایه مهندسی بنا شده، ولی در سالیان اخیر شاهد رشد چشمگیر خدمات بوده ایم. در حال حاضر امور مالی و بیمه ای، آموزش، بهداشت، مدیریت عمومی و فعالیت های اجتماعی و همچنین خرده فروشی از فعالیت های تاثیرگذار بر اقتصاد بیرمنگام هستند.

 

 

بیشتر بخوانید

دانشگاه آکسفورد

۰ بازديد

Oxford University جزو پنج دانشگاه برتر جهان است. دانشگاه آکسفورد بر اساس آخرین رده بندی QS 2023، سومین دانشگاه برتر جهان نامگذاری شده است. دانشگاه آکسفورد انگلیس قدیمی‌ترین موسسه آموزشی انگلیسی زبان در تاریخ جهان است که به عنوان یک مرکز تحقیقاتی پیشرو در زمینه‌های مختلف شناخته می‌شود. بزرگترین سیستم کتابخانه‌ انگلستان، خوابگاه‌ها، تجهیزات رفاهی مدرن و موزه‌هایی شامل ارزشمندترین آثار جهانی از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد دانشگاه آکسفورد است. در حال حاضر، حدود 26 هزار دانشجو در دانشگاه آکسفورد تحصیل می‌کنند. سال تاسیس دانشگاه آکسفورد ناشناخته است، اما تدریس و آموزش در این دانشگاه از سال‌ 1096 آغاز شده است.

دانشگاه آکسفورد کجاست؟

Oxford University در شهر آکسفورد در کشور انگلستان واقع شده است. این دانشگاه در فاصله‌ای نه چندان دور یعنی در فاصله 90 مایلی از شمال غربی لندن واقع شده است.

شرایط تحصیل در دانشگاه آکسفورد در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

شما باید مقالات علمی پژوهشی، توصیه نامه، مقاله ISI  و دستاوردهای خود را در زمینه رشته تحصیلی خود ارائه دهید.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آکسفورد، اخذ مدرک کارشناسی با معدل حداقل ۱۷ از ۲۰ الزامی است. همچنین متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آکسفورد را دارند، باید دوره کارشناسی ارشد را با معدل حداقل ۱۷ از ۲۰ گذرانده باشند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه آکسفورد

  •     مدارک شناسایی و پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  •     مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات و ترجمه آن
  •     دیپلم معادل سازی شده
  •     دو تا سه نسخه توصیه نامه از اساتید مقاطع قبل
  •     آیلتس 7 به بالا
  •     آزمون ورودی دانشگاه آکسفورد
  •     انگیزه ‌نامه
  •     رزومه کاری قوی

مشخصات دانشگاه آکسفورد

  • تاریخ تأسیس: 1096
  • کشور: انگلیس
  • شهر: آکسفورد
  • نوع مؤسسه: عمومی
  • تعداد کل دانشجویان: 26.455
  • مقاطع تحصیلی: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری

 

دانشگاه آکسفورد در سال اول تحصیلی، به‌طور کامل یک محل اقامت در اختیار دانشجو قرار می‌دهد. امکاناتی که خوابگاه‌های دانشگاه آکسفورد دارد، شامل اینترنت، پارکینگ، سالن بولینگ، مشاوره، دوچرخه و غیره میشود. همچنین دانشگاه آکسفورد خانه و آپارتمان‌های خصوصی را جهت اجاره کردن در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. هزینه خوابگاه‌های دانشگاه آکسفورد بسته به امکانات و محل قرارگیری آن‌ها حدود ۵۰۰ الی ۸۰۰ پوند است.

مهلت درخواست پذیرش از دانشگاه آکسفورد برای آن دسته از متقاضیانی که در مقطع کارشناسی، از طریق سیستم UCAS اقدام می‌کنند، در تاریخ ۱۵ اکتبر هر سال است.

ماه نوامبر

برای بعضی از دوره‌های تحصیلی می‌توانید از ماه نوامبر درخواست خود را ارسال کنید. در این مدت، مهلت دارید تا برای اخذ بورسیه‌ تحصیلی انگلیس درخواست دهید.

دسامبر و ژانویه

مهلت پذیرش اکثر دوره‌های تحصیلات تکمیلی، از ماه دسامبر و ژانویه شروع میشود. برای اطلاع دقیق‌تر از زمان ارسال درخواست برای دوره خود به سایت دانشگاه آکسفورد انگلیس مراجعه کنید. به یاد داشته باشید اگر قصد درخواست بورسیه‌ تحصیلی آکسفورد را دارید، باید در نزدیک‌ترین زمان اعلام شده اقدام به ارسال درخواست کنید.

مارس

برخی از دوره‌های تحصیلی در ماه مارس اجازه درخواست پذیرش را به متقاضیان می‌دهند، اما در این ماه نمی‌توانید برای درخواست بورسیه‌ تحصیلی آکسفورد اقدام کنید.

سخن پایانی

این دانشگاه با دارا بودن محیطی وسیع با امکانات آموزشی و تحقیقاتی متنوع یکی از بهترین مقاصد تحصیل برای دانشجویان بین المللی به حساب میاید.

بیشتر بدانید

دانشگاه کمبریج انگلستان

۰ بازديد

دانشگاه کمبریج انگلستان

 

The University of Cambridge England یکی از بهترین و معروف ترین و معتبرترین دانشگاه‌های انگلستان و جهان است که در شهر کمبریج در کشور انگلستان قرار دارد. دانشگاه کمبریج همیشه جزو 5 دانشگاه برتر جهان و انگلستان قرار داشته و در طول تاریخ خود، هزاران فارغ التحصیل برجسته و دانشمندان بزرگ را پرورش داده است. از فارغ التحصیلان معروف دانشگاه کمبریج انگلستان می‌توان به چارلز دیکنز، آیزاک نیوتن، اما تامپسون، آریانا‌ هافینگتون، آلن تورینگ و استیون هاوکینگ اشاره کرد.

 

مشخصات دانشگاه کمبریج انگلیس

 

 

تاریخ تأسیس

1209

شهر

کمبریج

نوع مؤسسه

عمومی – دولتی

تعداد کل دانشجویان

بیش از 20 هزار نفر

 
     

 

 

شرایط تحصیل در دانشگاه کمبریج انگلستان

 

برای اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه کمبریج انگلستان، قبل از هر اقدامی باید اطمینان حاصل کنید که نتایج نمرات و دستاوردهای تحصیلی شما متناسب با شرایط پذیرش در دوره و رشته انتخابی در دانشگاه کمبریج باشد؛ زیرا دانشگاه کمبریج انگلستان دانشجویانی با نفرات برتر و دستاوردهای علمی جذب می‌کند.

 

شرایط تحصیل در دانشگاه کمبریج انگلستان در مقطع کارشناسی

 

دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه کمبریج انگلستان باید دوره A Level را گذرانده و دیپلم بین‌المللی (IB) را دارا باشد. معدل دیپلم بین‌المللی متقاضیان باید حدود ۴۰ تا ۴۲ نمره باشد. برای متقاضیان ایرانی که قصد اخذ پذیرش از دانشگاه کمبریج انگلستان را دارند، کسب معدل حداقل ۱۸ در پیش دانشگاهی و کسب ۸۰ درصد رتبه برتر در کنکور لازم است. همچنین معدل دوره متوسطه دوم متقاضیان باید حداقل ۱۹ باشد. تمامی متقاضیان بین‌المللی که شهروند کشورهای انگلیسی زبان نیستند، باید در کنار مدارک تحصیلی خود، مدرک زبان انگلیسی ارائه دهند. نمره مورد نیاز زبان انگلیسی برای اخذ پذیرش از دانشگاه کمبریج در آزمون آیلتس حداقل ۷/۵  و در آزمون تافل حداقل ۱۱۰ است.

 

شرایط تحصیل در دانشگاه کمبریج انگلستان در مقطع تحصیلات تکمیلی

 

متقاضیان مقاطع کارشناسی ارشد در انگلستان و دکتری در انگلستان برای ارسال درخواست پذیرش در دانشگاه کمبریج انگلیس باید از سایت اصلی دانشگاه کمبریج اقدام کنند. هزینه ارسال درخواست پذیرش به مبلغ ۷۵ پوند است. متقاضیان ایرانی تحصیل در دانشگاه کمبریج در مقطع ارشد و دکتری باید حداقل معدل ۱۷ را در مقطع پیشین خود کسب کنند. نمره زبان انگلیسی مورد نیاز برای تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی باید حداقل نمره ۷ در آیلتس و حداقل نمره ۱۰۰ در تافل را کسب کرده باشند.

 

مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش از دانشگاه کمبریج انگلستان

 

  • ترجمه تمام مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات آنها
  • مدرک دیپلم بین‌المللی
  • آیلتس 7 یا تافل 90 به بالا
  • انگیزه ‌نامه 
  • دو تا سه نسخه توصیه ‌نامه از اساتید مقطع قبل

 

کالج‌های دانشگاه کمبریج انگلستان

 

دانشگاه کمبریج در مجموع دارای 31 کالج است. هر کالج کارکنان و همکاران خود را در هر موضوع علمی، منصوب می‌کند. کالج های دانشگاه کمبریج تصمیم می گیرند که کدام دانشجو را بپذیرند. دانشگاه کمبریج انگلستان تا به امروز 90 جایزه نوبل دریافت کرده است. در ضمن دوره‌های آنلاین دانشگاه کمبریج انگلیس از طریق موسسه آموزش مداوم دانشگاه کمبریج (ICE) در دسترس می باشد.

 

 بیشتر بدانید 

استان آلبرتا کانادا

۱ بازديد

آلبرتا یکی از ده استان کانادا است و در غرب کانادا قرار دارد. این استان با وسعتی حدود ۶۶۴٬۰۸۴ کیلومتر مربع، دومین بزرگترین استان کانادا پس از استان کبک می‌باشد. اکثر جمعیت این منطقه در دو شهر بزرگ این استان، ادمونتون (که مرکز این استان است) و کلگری با جمعیت هر کدام بالای یک میلیون نفر واقع شده‌اند.

تاریخچه و فرهنگ استان آلبرتا کانادا

تاریخچه استان آلبرتا به دوران قبل از تاریخ باز می‌گردد، زمانی که قبایل بومی کانادا در این منطقه زندگی می‌کردند. اما با ورود استعمار‌گران اروپایی، شکل فعلی استان آلبرتا به وجود آمد.

در سال ۱۸۷۰، کانادا به عنوان یک دولت جدید در شمال آمریکا شکل گرفت و در همین زمان، شرکت هادسون بی ایمنی از تجارت خود در این منطقه بازگشت و این منطقه را به دولت کانادا فروخت. این پیمان از تاریخ رسمی تأسیس استان آلبرتا به شمار می‌ آید.

فرهنگ استان آلبرتا به خاطر تنوع فرهنگی و قومیتی در آن بسیار گوناگون است. آلبرتا در گذشته در نقش تجاری و دامداری وابسته بوده است و همچنان به عنوان یکی از منابع عمده تولید شیر و گوشت در کانادا شناخته می‌شود. همچنین این استان دارای جوامع زیادی از قبیل اسکاتلندی، آمیش، آلمانی و انگلیسی می ‌باشد که با توجه به اصالت فرهنگی خود، به نگهداری سنت‌ های فرهنگی و مذهبی خود ادامه می‌دهند.

همچنین آلبرتا برای فرهنگ سنتی خود در بسیاری از حوزه‌ ها مشهور است، به طور خاص آموزش و پرورش هنرهای دستی محلی و موسیقی کانادایی را ترویج می ‌دهد. از دیگر رویدادهای فرهنگی این استان می‌توان به جشنواره فیلم کلگری، جشنواره موسیقی فولک مونترال، جشنواره بین المللی چند فرهنگی، جشنواره هاکی یخ و… اشاره کرد.

درباره شهرهای استان آلبرتا کانادا

استان آلبرتا کانادا دارای شهرهای مختلفی با فرهنگ و تاریخ متنوع است. در زیر به برخی از شهرهای معروف آلبرتا اشاره می‌کنیم :

1.ادمونتون:

پایتخت استان آلبرتا است و با جمعیتی بیش از ۱ میلیون نفر، بزرگترین شهر این استان می‌باشد. این شهر دارای موزه‌ ها، تئاترها، بازارهای محلی و شهربازی‌ های بزرگی است.

2.کالگری

: دومین شهر بزرگ آلبرتا است و با جمعیتی بیش از ۱٫۳ میلیون نفر، بزرگترین منطقه شهری در غرب کانادا می‌باشد. این شهر دارای پارک‌های زیبا، موزه ‌های متعدد و مراکز خرید بزرگی است.

3.بانف

: یکی از شهرهای زیبای آلبرتا است و در نزدیکی پارک ملی بانف قرار دارد. این شهر دارای فرهنگ و تاریخ غنی، موزه‌های جذاب و فضایی آرام برای تفریح است.

4.جاسپر:

شهری دیگر در نزدیکی پارک ملی جاسپر و کوه‌های راکی است. این شهر دارای یکی از بزرگترین پارک‌ های ملی کانادا می ‌باشد و برای صعود کوه، کمپینگ، پیاده ‌روی و تفریحات دیگر طبیعی بسیار جذاب است.

5.فورت مک

‌موری: یک شهر تاریخی در شمال آلبرتا است که در طول تاریخ به عنوان یکی از پایگاه‌ های اصلی برای کنترل منطقه شمال غربی کانادا شناخته شده است. این شهر دارای موزه‌ ها و نمایشگاه‌ هایی است که تاریخ و فرهنگ این منطقه را نشان می‌دهند.

 

 

مدیکال کانادا

۲ بازديد

مدیکال کانادا

 

کشور کانادا برای جلوگیری از انتشار بیماری‌ های واگیردار و اطمینان از سلامت مهاجران، برنامه مدیکال کانادا را طراحی کرده است.

به همین علت هر فردی که قصد مهاجرت به کانادا را دارد، باید حتما قبل از صدور ویزا توسط یک پزشک تایید شده تحت معاینه پزشکی قرار گیرد.

 

تست مدیکال کانادا

 

مدیکال کانادا، در اصل همان آزمایش پزشکی است که هنگام درخواست ویزای کانادا توسط متقاضی، از سوی اداره مهاجرت کانادا خواسته می شود؛ انجام مراحل مدیکال کانادا، برای تمام متقاضیان ویزای کانادا الزامی است. آزمایش مدیکال کانادا معمولاً محدود به یک معاینه فیزیکی استاندارد است که توسط یک پزشک مورد تایید اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا (IRCC) انجام می‌شود که شامل عکسبرداری با اشعه ایکس، آزمایش ادرار و آزمایش خون، سلامت روان و آزمایش اعتیاد به مواد مخدر است.

 

مدارک مورد نیاز آزمایش مدیکال کانادا

 

  •       مدارک شناسایی و پاسپورت معتبر
  •       مدارک پزشکی مربوط به سوابق بیماری و عمل جراحی
  •       عینک یا لنز طبی در صورت استفاده
  •       لیست داروهای مصرفی
  •       نتیجه آزمایشات انجام شده قبلی

 

آزمایشات مدیکال کانادا

 

دقت فرمایید که لیست ذیل شامل تمامی آزمایشاتی نیست که برای تست مدیکال کانادا گرفته می‌شود:

  •       اندازه‌گیری قد و وزن
  •       شنوایی و بینایی سنجی
  •       اندازه‌گیری فشارخون و ضربان قلب
  •       بررسی حرکت اندام‌ها
  •       بررسی رنگ و شکل پوست
  •       آزمایشات مربوط به ریه
  •       آزمایش خون و ادرار
  •       آزمایش اعتیاد به مواد مخدر

 

انواع واکسن‌ مدیکال کانادا

 

یکی دیگر از مواردی که قبل از انجام آزمایش مدیکال کانادا حائز اهمیت است، دریافت واکسن‌های مورد نیاز، قبل از ورود به کشور کانادا است. در صورتی که متقاضی هر کدام از واکسن‌ها را در ایران دریافت نکند، در لحظه ورود به کشور کانادا، ملزم به دریافت آنها خواهد بود، بنابراین دریافت واکسن‌ در ایران از لحاظ صرفه‌جویی در وقت و هزینه، گزینه بسیار مناسب‌تری است.

 

 

بیماری‌هایی که منجر به رد شدن آزمایش مدیکال کانادا می‌شود:

 

  •       بیماری‌های مربوط به ایمنی بدن (لوپوس، ایدز و…)
  •       اختلالات روحی روانی (اوتیسم و…)
  •       بیماری‌های قلبی، کبدی و کلیوی
  •       انواع سرطان
  •       انواع دیابت
  •       انواع هپاتیت
  •       بیماری‌های خاص (اختلال مغزی، فلج مغزی، سندروم داون و…)
  •       بیماری سل

 

لطفا دقت فرمایید که لیست بالا تنها تعداد محدودی از مهم‌ترین بیماری‌های غیر قابل قبول برای اخذ ویزای کانادا است.

 

هزینه تست مدیکال کانادا

 

هزینه انجام آزمایشات پزشکی ویزای کانادا به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ اینکه شما در کدام کشور زندگی می کنید و قرار است چه آزمایشاتی انجام دهید بر این هزینه، تاثیر خواهد گذاشت.

هزینه تست مدیکال کانادا، برای کودکان (تا 3 سالگی) 150 دلار، برای کودکان 4 تا 10 سال، 175 دلار و برای نوجوانان 11 تا 14 سال، 230 دلار، برای افراد بین 15 تا 74 سال، 260 دلار و برای افراد بالای 75 سال، 280 دلار خواهد بود.

 

 

نتیجه تست مدیکال کانادا

 

تا چند روز بعد از انجام آزمایشات، پزشک مربوطه نتیجه را در یک پاکت در بسته، به شما تحویل ‌می‌دهد که به آن مدیکال سفارت کانادا گفته می‌شود. پاکت مدیکال کانادا می‌بایست تا زمان ارسال به سفارت کانادا در بسته بماند و متقاضی به هیچ عنوان نباید اقدام به باز کردن آن کند.

 

سخن پایانی :

 

انجام فرآیند مدیکال کانادا، یکی از مهم‌ترین مراحل اخذ ویزای کانادا است. برای مهاجرت به کانادا، الزامات متعددی وجود دارد که متقاضی دریافت ویزای کانادا، باید آنها را رعایت کند، یکی از این الزامات، تست مدیکال کانادا یا انجام آزمایشات پزشکی است، که در این مقاله، به طور مفصل آن را بررسی کردیم.

 

 

 

 

 

 

سفارت کانادا در دبی

۲ بازديد

سفارت کانادا در دبی

 

سفارت کانادا در دبی برای صدور ویزای کانادا و پشتیبانی از شهروندان کانادایی در امارات متحده عربی فعالیت می‌کند.

سفارت کانادا در دبی دفتر رسمی انجام امور کنسولی شهروندان کانادایی مقیم دبی و امارات است که خدمات مورد نیاز برای این افراد و کسانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، انجام می‌دهد.

سفارت کانادا در دبی با همکاری سفارت امارات در کانادا، برای جلب فرصت‌های اقتصادی و فرهنگی و تبادل دانش فنی همکاری می‌کند. به‌علاوه، این سفارت با برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری کانادایی در امارات متحده عربی، با مردم امارات ارتباط برقرار کرده و به تبادل فرهنگی و اجتماعی دو کشور کمک می‌کند.

 

نحوه دریافت وقت سفارت کانادا در دبی

برای دریافت خدمات دیپلماتیک سفارت کانادا در دبی، ابتدا باید یک وقت قرار ملاقات حضوری دریافت کنید.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت رسمی سفارت کانادا در امارات متحده عربی در انتهای سایت در بخش “رزرو قرار ملاقات“، درخواست مصاحبه حضوری با سفارت کانادا را ثبت کنید.

در این بخش باید اطلاعات شخصی خود را وارد و سپس زمان و تاریخ مناسب برای ملاقات خود را انتخاب کنید.

بعد از تایید درخواست شما توسط سفارت کانادا، وقت قرار ملاقات شما تأیید می‌شود.

در برخی موارد، ممکن است برای دریافت ویزای کانادا یا خدمات دیپلماتیک دیگر، نیاز به ملاقات اورژانسی بدون وقت‌ قبلی داشته باشید. در این صورت، بهتر است با تماس با سفارت کانادا در دبی، اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

 

نحوه پر کردن فرم درخواست سفارت کانادا در دبی

 

فرم سفارت کانادا در دبی برای اخذ ویزای کانادا استفاده می‌شود. این فرم توسط تمامی افرادی که قصد دارند از دبی به کانادا مهاجرت کنند، باید تکمیل شود.

ابتدا به ‌سایت سفارت کانادا در دبی مراجعه کنید.

انتخاب کنید که کدام نوع ویزای کانادا را می‌خواهید.

پس از انتخاب، به شما یک فرم درخواست ویزای کانادا از دبی داده می‌شود.

تمامی اطلاعات درخواستی را با دقت وارد نمایید (شما نیاز به وارد کردن اطلاعات شخصی، پاسپورت و سفر خود دارید).

پس از تکمیل فرم، یک شماره پیگیری دریافت خواهید کرد که به شما کمک می‌کند تا بعد از ارسال فرم و مدارک مورد نیاز، وضعیت درخواست خود را پیگیری کنید.

پس از تکمیل و ارسال فرم، از شما خواسته می‌شود تا یک نسخه از پاسپورت خود و تصاویری از عکس‌های مورد نیاز مربوط به مدارک را ارسال فرمایید.

پس از دریافت مدارک و انجام پردازش اطلاعات و مراحل صدور ویزای کانادا، سفارت کانادا در دبی به شما اطلاع خواهد داد که ویزای شما صادر شده است یا خیر؟!

در نظر داشته باشید که فرآیند درخواست ویزای کانادا ممکن است زمان ‌بر باشد. همچنین، بهتر است از ارسال اطلاعات درست و دقیق اطمینان حاصل کنید تا درخواست شما بدون مشکل بررسی شود و تأخیری در صدور ویزای کانادا ایجاد نشود.

 

 

نحوه انجام مصاحبه در سفارت کانادا در دبی

 

برای صدور ویزای کانادا توسط سفارت کانادا در دبی باید یک مصاحبه شفاهی در سفارت کانادا انجام شود.

هدف سفارت کانادا در برگزاری مصاحبه با افرادی که درخواست ورود به کانادا را دارند، اطمینان یافتن از این است که آن‌ها توانایی اقامت و کار در کانادا را دارا هستند.

 

 

مدارک لازم سفارت کانادا در دبی:

 

  • پاسپورت معتبر
  • فرم های درخواست ویزای کانادا
  • مدارک شناسایی مانند کارت ملی
  • شناسنامه
  • مدارک تحصیلی
  • رزومه کاری
  • تمکن مالی

 

سخن پایانی

سفارت کانادا در دبی یکی از بهترین نمایندگی‌های این کشور است که تمام خدمات کنسولگری و دیپلماتیک مورد نیاز شهروندان کانادایی مقیم امارات را ارائه می‌دهد. 

استادی پرمیت کانادا

۲ بازديد

استادی پرمیت کانادا

 

تمام افراد غیر کانادایی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، علاوه بر اخذ ویزای تحصیلی کانادا، نیازمند دریافت مجوز برای تحصیل در کانادا هستند. این اجازه در قالب سندی به ‌عنوان استادی پرمیت کانادا (study permit) صادر می‌شود و به فرد این اجازه را می‌دهد که به ‌عنوان دانشجو در کانادا سکونت داشته باشد و به تحصیل در کانادا بپردازد.

با داشتن استادی پرمیت کانادا، متقاضی مجاز به تحصیل در کانادا است. بر روی برگه استادی پرمیت کانادا، قوانین کلی تحصیل در کانادا نوشته شده که باید با دقت آن را مرور و اجرا کنید.

 

استادی پرمیت کانادا چیست؟

 

استادی پرمیت کانادا به معنای مجوز تحصیل در کانادا برای دوره های بیشتر از 6 ماه است که باید استادی پرمیت کانادا را اخذ نمایید. Study Permit مجوزی است که در هنگام ورود دانشجو در کانادا برای او صادر می‌شود.

استادی پرمیت کانادا مدرکی است که برای افراد صادر می‌شود تا در موسسات آموزشی تعیین شده در کانادا تحصیل کنند. اکثر متقاضیان برای تحصیل در کانادا به مجوز تحصیل در کانادا نیاز دارند.

 

 

برای اخذ استادی پرمیت کانادا از کجا شروع کنیم؟

 

درخواست استادی پرمیت کانادا به ‌صورت آنلاین صورت می گیرد، لازمه‌ دریافت این مدرک دریافت پذیرش از دانشگاه های معتبر کانادا است. استادی پرمیت کانادا شامل اطلاعات و جزئیاتی از هدف مهاجرت به کانادا، مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی، بازه‌ زمانی تحصیل و محدودیت شخص برای کار و فعالیت در کانادا است که تمامی این موارد باید در هنگام درخواست استادی پرمیت کانادا، توسط متقاضی به ‌درستی پاسخ داده شوند. به‌ طور کلی، قبل از مهاجرت به کانادا، باید برای پذیرش استادی پرمیت کانادا، اقدام کنید.

 

 

 

تفاوت استادی پرمیت کانادا با ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

 

در واقع ویزای کانادا لیبلی است که بر روی پاسپورت شما می‌خورد و اجازه ورود به خاک کانادا را به شما می‌دهد. اما استادی پرمیت کانادا برگه ای است که در خاک کانادا صادر می‌شود و اجازه تحصیل در کانادا را به شما می‌دهد. 

 

 

مدت زمان اعتبار استادی پرمیت کانادا

استادی پرمیت کانادا معمولا به اندازه طول دوره تحصیل در کانادا، به علاوه ۹۰ روز بیشتر صادر می‌شود.

اگر پاسپورت شما قبل از تاریخ اتمام تحصیل منقضی ‌شود، اداره مهاجرت کانادا، استادی پرمیت کانادا را تا تاریخ انقضای پاسپورت صادر می‌کند. در چنین شرایطی، پس از مهاجرت به کانادا و قبل از انقضای استادی پرمیت کانادا باید برای تمدید آن اقدام کنید که مستلزم زمان و پرداخت هزینه دوباره آن است.

 

مدارک لازم برای اخذ استادی پرمیت کانادا

 

  • مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات و ترجمه آن
  • نامه اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا
  • مدارک شناسایی و پاسپورت معتبر کانادا
  • استادی پرمیت کانادا
  • یک قطعه عکس مناسب پاسپورت کانادا
  • گواهی تمکن مالی کافی
  • مدرک گردش حساب (حداقل برای ۴ ماه گذاشته)
  • رسید پرداخت شهریه و اجاره خانه در کانادا
  • انگیزه ‌نامه
  • توصیه نامه

 

مراحل اخذ استادی پرمیت کانادا

 

طبق اعلام سایت Canada.ca پذیرش استادی پرمیت کانادا معمولا 20 روز کاری به‌‌ طول خواهد انجامید؛ با این حال زمان انجام این روند، بر اساس محل زندگی فرد، ممکن است متغیر باشد.

پس از بارگذاری مدارک، نوبت به تایید هویت (چهره و انگشت نگاری) در بیومتریک کانادا است؛ برای این منظور باید زمان آن را از قبل رزرو کرده و در موعد مقرر انجام دهید تا پردازش استادی پرمیت کانادا بدون تأخیر صورت پذیرد.

پس از این مراحل درخواست شخص متقاضی پردازش می‌شود و درصورت ناقص بودن مدارک، سندهای لازمه خواسته می‌شود.

 

ریجکت شدن درخواست استادی پرمیت کانادا

 

در صورت ریجکتی استادی پرمیت کانادا، دلایل عدم پذیرش ارسال می‌شود که ممکن است به‌ خاطر مواردی همچون عدم تمکن مالی باشد که باید مدارک کافی را ارائه نمایید. همچنین ممکن است درخواست شود تا معاینه پزشکی و یا گواهی عدم سوء‌پیشینه را ارسال کنید.

مالیات آمریکا

۲ بازديد

انواع مالیات در آمریکا به چه صورت است؟

در کشور آمریکا هم مانند دیگر کشورها، مالیات های متفاوتی برای شهروندان وجود دارد. بهتر است بدانید که همه این مالیات ها به صورت همزمان با هم پرداخت نمی شوند، برخی از آن ها به صورت خودکار از درآمد و حقوق شما کم خواهند شد و همچنین برخی از آن ها که مالیات غیر مستقیم نام دارند، بر روی یک سری از کالا مانند بزنین یا سیگار و غیره اعمال می شوند. 

چند مورد از پر اهمیت ترین مالیات ها عبارتند از: مالیات بر درآمد (که یکی از بزرگترین منابع درآمد برای دولت فدرال آمریکا می باشد.)، مالیات مشاغل مختلف، مالیات بر کالا و خدمات، مالیات املاک و مستغلات، مالیات فروش و…

مشاغل کوچک، میانگین نرخ مالیات فدرال را به صورت تخمینی 19.8٪ پرداخت می کنند. این میانگین برای شرکت های انحصاری 13.3 درصد و شراکت های کوچکتر 23.6 درصد است.

عوامل دیگری نیز وجود دارد که بر نرخ مالیات یک کسب و کار کوچک تأثیر می گذارد، مانند ایالتی که در آن قرار دارد و نحوه ساختار کسب و کار. در ادامه در مورد مالیات بر درآمد مشاغل کوچک بیشتر صحبت خواهیم کرد.

  • نرخ مالیات مشاغل کوچک بر اساس هر ایالت متفاوت است

همه قوانین مالیاتی ایالتی یکسان ایجاد نمی شوند. در واقع، برخی از ایالت ها اصلاً مالیات بر درآمد ندارند. داکوتای جنوبی، آلاسکا، فلوریدا، مونتانا، نیوهمپشایر، نوادا و ایندیانا مالیات بر افراد ندارند یا مالیات بسیار کمی دارند. به علاوه، نه وایومینگ و نه داکوتای جنوبی مالیات بر درآمد شرکتی یا مالیات بر درآمد ناخالص ندارند. از طرف دیگر، ایالت هایی که فروش، دارایی، مالیات بر درآمد افراد و سایر قوانین مالیاتی بالاتری دارند عبارتند از: لوئیزیانا، آیووا، مریلند، ورمونت، مینه سوتا، کالیفرنیا و نیویورک.

  • قوانین مالیاتی بر اساس ساختار کسب و کار شما است

از آنجایی که قوانین مالیاتی بر اساس ساختار کسب و کار متفاوت است، مهم است که کسب و کارهای کوچک با یک وکیل و حسابدار مشورت کنند تا تعیین کنند که چگونه مشاغل آنها باید طبقه بندی شوند.

  • مشاغل کوچک هم مالیات بر درآمد و هم سایر مالیات ها را پرداخت می کنند

مالیات بر درآمد در آمریکا

مالیات بر درآمد در آمریکا باید به دو صورت پرداخت شود:

1.مالیات فدرال Federal Income Tax:

مالیاتی است که به دولت آمریکا پرداخت می شود و در همه جای آمریکا یکسان است. مبلغ آن بین 10% تا 37% متغیر می تواند باشد.

2.مالیات ایالتی State Income Tax:

مالیاتی است که به ایالت یا استانی که در آن زندگی می کنید پرداخت می شود و مقدار آن برای هر ایالت می تواند متفاوت باشد. یک سری از ایالت ها هستند که مالیات کمتر یا بیشتری دریافت می کنند.

قابل توجه است که یک سری از ایالت ها نیز وجود دارند که مالیات در آن ها صفر است States with no income tax. مانند: تگزاس، فلوریدا، نوادا، آلاسکا، واشنگتن و…

همچنین در ایالتی مانند کالیفرنیا نرخ مالیات بین 1 تا 13 درصد است و در ایالت نیویورک بین 4 تا 11 درصد می باشد.

نکته: نوع مالیات دیگری نیز وجود دارد به نام City Tax که در بعضی از شهرهای خاص اعمال می شود.

در جدول زیر اطلاعات لازم درباره نرخ مالیات بر درآمد در آمریکا در سال 2023 را مشاهده می کنید :

نرخ مالیات بر املاک و دارایی در آمریکا

مالیات بر املاک در آمریکا بر زمین، ملک و یا اموال غیرمنقولی که کسب و کار شما دارد تعلق میگیرد که باید پرداخت شود. مالیات بر دارایی توسط نهادهای ایالتی ارزیابی می شود و هر ایالت تعریف متفاوتی از مالیات بر دارایی و املاک دارد. برخی از ایالت ها مالیات بر دارایی را برای وسایل نقلیه، تجهیزات کامپیوتری و سایر دارایی های تجاری جمع آوری می کنند. توجه داشته باشید مقدار مالیاتی که پرداخت میکنید با ارزش کل ملک یا درصد معینی از ارزش آن محاسبه می شود.

ایالت های آلمان

۲ بازديد

ایالت های آلمان

 

آلمان به دلیل موقعیت مرکزی خود با 9 کشور اروپایی، مرز مشترک دارد.

آلمان دومین کشور پرجمعیت در اروپای مرکزی و هفتمین کشور بزرگ اروپا است. این کشور از 16 ایالت مستقل تشکیل شده و نظام سیاسی آن، جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی است. ایالت های آلمان در اصطلاح Lander نام دارند و طبق قانون نظام فدرال آلمان، هریک از آن‌ها دولت و قانون اساسی خاص خود را دارند و تا حد زیادی در امور داخلی خود، مختار است.

ایالت برلین

 

  •       نام انگلیسی: Berlin  
  •       مرکز استان: برلین
  •       جمعیت: حدود 3.7 میلیون نفر
  •       آب‌وهوا: اقیانوسی
  •       مهم‌ترین شهرها: برلین

 

کلان‌ شهر برلین، پایتخت آلمان است. برلین یک ایالت فدرال خود مختار است و بسیاری از سازمان‌های دولتی و مرکزی آلمان در این شهر قرار دارند. این ایالت در استان براندنبورگ در شمال شرق آلمان قرار گرفته است.

 

ایالت هامبورگ

  •       نام انگلیسی:  Hamburg
  •       مرکز استان: هامبورگ
  •       جمعیت: حدود 1.8 میلیون نفر
  •       آب‌وهوا: اقیانوسی
  •       مهم‌ترین شهرها: هامبورگ

 

 

ایالت بادن-وورتمبرگ

  •       نام انگلیسی:  Baden-Württemberg
  •       مرکز استان: اشتوتگارت
  •       جمعیت: حدود 11.1 میلیون نفر
  •       آب‌وهوا: اقیانوسی
  •       مهم‌ترین شهرها: اشتوتگارت، اولم، توبینگن، فرایبورگ، کارلسروهه

 

 

ایالت باواریا (بایرن)

  •     نام انگلیسی:  Bayern
  •       مرکز استان: مونیخ
  •       جمعیت: حدود 13.1 میلیون نفر
  •       آب‌وهوا: اقیانوسی
  •       مهم‌ترین شهرها: مونیخ، نورنبرگ، آوگسبورگ

 

ایالت براندنبورگ

  •       نام انگلیسی:  Brandenburg
  •       مرکز استان: پوتسدام
  •       جمعیت: حدود 2.5 میلیون نفر
  •       آب‌وهوا: اقیانوسی
  •       مهم‌ترین شهرها: پوتسدام، کات ‌باس

 

 

ایالت برمن

  •       نام انگلیسی:  Bremen
  •       مرکز استان: برمن
  •       جمعیت: حدود 680 هزار نفر
  •       آب‌وهوا: اقیانوسی
  •       مهم‌ترین شهرها: برمن، برمرهافن

ایالت تورینگن

 

  •       نام انگلیسی:  Thüringen
  •       مرکز استان: ارفورت
  •       جمعیت: حدود 2.1 میلیون نفر
  •       آب‌وهوا: اقیانوسی
  •       مهم‌ترین شهرها: ارفورت، ایمار، آیزناخ، گرا

 

ایالت زارلاند

  •       نام انگلیسی:  Saarland
  •       مرکز استان: زاربروکن
  •       جمعیت: حدود 990 هزار نفر
  •       آب‌وهوا: اقیانوسی
  •       مهم‌ترین شهرها: زاربروکن

 

ایالت زاکسن

  •       نام انگلیسی:  Sachsen
  •       مرکز استان: درسدن
  •       جمعیت: حدود 4 میلیون نفر
  •       آب‌وهوا: اقیانوسی
  •       مهم‌ترین شهرها: درسدن، لایپزیگ، کمنیتس، تسویکاو

ایالت زاکسن-آنهالت

  •       نام انگلیسی:  Sachsen-Anhalt
  •       مرکز استان: ماگدبورگ
  •       جمعیت: حدود 2.1 میلیون نفر
  •       آب‌وهوا: اقیانوسی
  •       مهم‌ترین شهرها: ماگدبورگ، هاله و ویتنبرگ

 

ایالت نیدرزاکسن

 

  •       نام انگلیسی:  Niedersachsen
  •       مرکز استان: هانوفر
  •       جمعیت: حدود 8 میلیون نفر
  •       آب‌وهوا: اقیانوسی
  •       مهم‌ترین شهرها: هانوفر، اولدنبورگ، گوتینگن، ولفسبورگ

 

ایالت نوردراین وستفالن

  •       نام انگلیسی:  Nordrhein-Westfalen
  •       مرکز استان: دوسلدورف
  •       جمعیت: حدود 18 میلیون نفر
  •       آب‌وهوا: اقیانوسی
  •       مهم‌ترین شهرها: دوسلدورف، کلن، دورتموند، اسن و بن

 

 

ایالت شلسویگ هولشتاین

  •       نام انگلیسی:  Schleswig-Holstein
  •       مرکز استان: کیل
  •       جمعیت: حدود 2.9 میلیون نفر
  •       آب‌وهوا: اقیانوسی
  •       مهم‌ترین شهرها: کیل، لوبک، فلنسبورگ و نوی‌مونستر

 

 

ایالت مکلنبورگ-فورپومرن

  •       نام انگلیسی:  Mecklenburg-Vorpommern
  •       مرکز استان: شورین
  •       جمعیت: حدود 1.6 میلیون نفر
  •       آب‌وهوا: اقیانوسی
  •       مهم‌ترین شهرها: شورین، روستوک، نوی براندنبورگ

 

 

ایالت هسن

 

  •       نام انگلیسی:  Hessen
  •       مرکز استان: ویسبادن
  •       جمعیت: حدود 6.3 میلیون نفر
  •       آب‌وهوا: اقیانوسی
  •       مهم‌ترین شهرها: ویسبادن، فرانکفورت، کاسل، دارمشتات

 

 

ایالت راینلاند-فالتس

  •       نام انگلیسی:  Rhineland-Palatinate
  •       مرکز استان: ماینتس
  •       جمعیت: حدود 1.4 میلیون نفر
  •       آب‌وهوا: اقیانوسی
  •       مهم‌ترین شهرها: ماینتس، لودویگسهافن، کایزرسلاوترن

 

 

سخن پایانی

کشور آلمان 16 ایالت دارد که 3 ایالت از یک یا دو شهر و 13 ایالت از مناطق مختلف تشکیل شده‌ است. شهر برلین به‌ عنوان پایتخت آلمان یک ایالت خودمختار محسوب می شود.

آب و هوا در تمام نقاط این کشور اقیانوسی، با زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدل است. موقعیت جغرافیایی این کشور باعث شده که در ایالت‌ های آلمان صنعت گردشگری رواج پیدا کند. بعد از برلین، شهرهای کلن، فرانکفورت، مونیخ و هامبورگ از مهم ترین شهرهای کل کشور آلمان شناخته شده است.

بیشتر بدانید ...

سفارت آمریکا در ارمنستان

۲ بازديد

متقاضی دریافت ویزای آمریکا می تواند تمام مراحل دریافت ویزا (از انگشت نگاری تا تحویل پاسپورت به کنسولگری آمریکا) را می تواند در یکی از کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه یا ارمنستان انجام دهد.

دریافت وقت مصاحبه حضوری سفارت آمریکا در ارمنستان، یکی از رایج ترین و آسان ترین راه هایی است که افراد انتخاب می کنند.

متقاضی برای مصاحبه حضوری جهت اخذ ویزای آمریکا می تواند به کنسولگری آمریکا در شهر ایروان ارمنستان مراجعه نماید. سفارت آمریکا در شهر ایروان ارمنستان، واقع در خیابان آمریکایی American Ave است. این کنسولگری در تمامی روزهای هفته، به جز شنبه و یکشنبه، پاسخگوی متقاضیان ویزای آمریکا می باشد.

اگر پرونده شما به صورت آنلاین پردازش می شود، باید اسناد و مدارک لازم را به صورت آنلاین در حساب CEAC آپلود کنید. این کار باید قبل از مصاحبه حضوری انجام شود.

در روز مصاحبه با سفارت آمریکا در ارمنستان، مدارک اصلی مورد نیاز و همچنین یک فتوکپی از هر کدام را به همراه داشته باشید. هر مدرکی که به زبان انگلیسی نیست، باید با ترجمه انگلیسی تایید شده همراه باشد:

  • یک کپی از نامه مصاحبه NVC
  • پاسپورت منقضی نشده با اعتبار ۶ ماهه
  • ۲ عکس رنگی از متقاضی
  • فرم درخواست DS-260
  • سوابق کاری متقاضی
  • رزومه کاری و تحصیلی قوی
  • مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات و ترجمه آن
  • اصل شناسنامه، ترجمه انگلیسی شناسنامه و یک کپی از آن
  • نتیجه معاینات پزشکی

نکات تکمیلی برای مراجعه به سفارت آمریکا در ارمنستان:

  1. به موقع در مصاحبه حاضر شوید. در صورت تاخیر، وقت مصاحبه برای اخذ ویزای آمریکا از ارمنستان لغو خواهد شد.
  2. تمام مدارک درخواست خود را همراه داشته باشید، کارکنان کنسولگری این مدارک را به دقت بررسی خواهند کرد.
  3. به تمام سوالات مصاحبه صادقانه و با رعایت اطلاعات مندرج در مدارک خود پاسخ دهید.

تعیین وقت مصاحبه با سفارت آمریکا در ارمنستان

بر اساس توصیه وزارت خارجه آمریکا، حداقل مدت زمانی که فرد باید قبل از تاریخ سفر برای ویزای آمریکا اقدام کند 2 ماه است، به همین دلیل توصیه می شود تمام مدارک، تاریخ دعوت نامه، ترجمه مدارک و غیره را با این دو ماه تطبیق دهید.

وقت سفارت آمریکا در ارمنستان به علت درخواست‌ فراوان افراد ایرانی جهت اخذ وقت سفارت آمریکا، دارای آفیسرهای مسلط به زبان فارسی است. به همین دلیل مقصد مناسبی برای دریافت وقت سفارت آمریکا است؛ چرا که متقاضیان با تسلط و اعتماد به نفس بیشتری قادر به پاسخگویی به سوالات آفیسر هستند؛ به همین دلیل به افرادی که قصد دریافت ویزای آمریکا را دارند توصیه می شود کشور ارمنستان را جهت دریافت وقت سفارت انتخاب کنند

بیشتر بدانید ...